CUMHURİYET HAFTASI (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
SÜRE:40+40+40+40 HAYAT BİLGİSİ
40+40 GÖRSEL SANATLAR
40+40 MÜZİK
TEMA:OKUL HEYECANIM
KAZANIMLAR:A.3.20.Özel günlerin toplumsal paylaşımlar için uygun zamanlar olduğunu kabul eder ve kutlamalar için alternatifler üretir.
A.3.21.Milli bayramları kutlama nedenlerini açıklar ve bayramları daha etkili kutlamak amacıyla ürettiği fikirleri uygular.
AÇIKLAMA:İnsan hak ve hürriyetlerine cumhuriyet yönetimiyle kavuşulduğu üzerinde durulacaktır.
İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim(katılım,paylaşım,iş birliği ve takım çalışması yapma,)eleştirel düşünme.
KİŞİSEL NİTELİKLER:Vatanseverlik ,sevgi,barış ve hoşgörü üzerinde durulacaktır.
UYARI:Atatürkçülükle ilgili konular(A3.21-10)Türk milletinin Atatürk'ün önderliğinde birçok hak ve hürriyete kavuştuğunu söyleme.
DİSİPLENLER ARASI İLŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE:ATATÜRK TEMASI(CUMHURİYET VE ATATÜRK şiiri)
Atatürk ve Cumhuriyet Eğitimi Başlığı
4.2.Cumhuriyetle ilgili bildiği şiirleri arkadaşlarıyla paylaşır.
4.3.Cumhuriyetle ilgili bir şiiri topluluk önünde okur.
ARAŞTIRMA:Cumhuriyet nerede nasıl ilan edildi?
Cumhuriyetin ilanıyla ilgili anılar.
Cumhuriyet yönetiminin getirdiği yenilikler nelerdir?
MÜZİK:A.3.Belirli gün ve haftalarla ilgili müzikleri anlamına uygu söyler.
MATEMATİK:Doğal Sayılarla Çıkarma
GÖRSEL SANATLAR:5.Bir yüzeyde oyunlarla lekeler oluşturur.
13.Yaptığı çalışmaları sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır.
MERAK UYANDIRMA:CUMHURİYET MARŞI dinletildi.
İLGİYİ ODAKLAMA:CUMHURİYET DENİLİNCE AKLINIZA NELER GELİYOR?Sorusu yöneltilip beyin fırtınası yapıldı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı kutlayacağımız bu haftada neler yapmak istersiniz?Hayalinizde nasıl bir kutlama var?sorusunun cevaplarını grupça verilen kağıda yazmaları istendi.Bu kutlama için sorumluluklarını belirlediler,işbölümü yaptılar.
Hayaller arasında sınıfın kendi yaptıkları ürünlerle süslenmesi,parti yapılması,konfetiler patlatmak,palyaço gösterisi,doğum günü pastasının kesilmesi,mumlarla süslenmesi(cumhuriyetin doğum günü kutlaması)vb. vardı.
Ders kitabındaki metin okundu,önemli gördükleri yerlerin altını çizmeleri istendi,konuşuldu.
''CUMHURİYET VE ATATÜRK'' şiirini okuma çalışmaları yapıldı.
Türkçe ders kitabındaki şiirle ilgili etkinlikler yapıldı.
Kendi ezberledikleri veya hazırladıkları şiirler okutturuldu.
TAHTAYA ÜÇ KONU BAŞLIĞI YAZILDI.
Cumhuriyet Nerede ve Nasıl İlan edildi?
Cumhuriyetin İlanı İle İlgili Anılar
Cumhuriyetin Getirdiği Yenlikler Nelerdir.
GRUPLAR BİR KONU SEÇTİLER VE ARAŞTIRMA YAPIP,SONUÇLARINI RAPOR HALİNE GETİRİP SUNMALARI İSTENDİ.
(Raporların hazırlanışı sırasında işbölümü yapmaları,birbirlerine destek olmaları,çalışma alnını temizlemeleri ve bunu kendi kendilerine düşünp uygulamaları görülmeye değerdi.)
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:
ÖĞRENME DENEYİMİ 2:Gruplar sunumlarında dramayı da kullandılar.Sınıftan gruplara sorular yöneltildi.
Cumhuriyetin getirdiği hak ve hürriyetler ve Atatürk'ün önderliğinde kavuştuğumuz konuşuldu.
Pano için Türk Bayrakları yapıldı.
Cumhuriyet Bayramı ile ilgili sloganlar yazıldı.Parmak boyası kullanılarak eller boyandı ve el izleri kağıdın üzerine basıldı.Panoya asıldı.
Cumhuriyetin ilanının kaçıncı yılı olduğu çıkarma işlemi yapılarak bulundu ve kağıtlar görsellendi.Koridordaki panolardan birine asıldı.
CUMHURİYET MARŞI öğretildi.
Konunun işlenişi sırasında OKUL ÖĞRENCİ KURULU SEÇİMLERİ vardı.Salona indik ve oy kullandık.
Oy kullanmanın cumhuriyet yönetimi ve Atatürk'le bağlantısı yaşadıkları duygular konuşuldu.
SON GÜN(28 EKİM CUMA)
Öğrencilerin kutlama programlarında MÜZİK,EĞLENCE,KONFETİLER,DOĞUM GÜNÜ PASTASI vardı.Bunlar tahtaya yazıldı.
Ülkemizde milletçe üzüldüğümüz bir hafta geçirdiğimiz derinine inmeden yüzeysel olarak söylendi.
''Evet öğretmenim Van'da deprem oldu.''dediler.
Toplum olarak bazen coşkulu bazen üzüntülü günler geçirdiğimizi bunların hayatın içinden duygular olduğunu,önemli olanın birbirimizin duygularını anlamanın,birbirimize destek olmanın olduğu üzerinde konuşuldu.
Bugünkü programı yeniden gözden geçirdik.Konuyla ilgili söz alanlar oldu.Beyin fırtınası yapıldı.
Müzik,eğlence ve konfetileri çıkarma kararı aldılar.
Yemek ve sınıf süslemeyi kararlaştırdılar ve bu kararı büyük bir olgunluk,duyarlılık örneği içeren konuşmalar,paylaşımlar eşliğinde oy birliği ile aldılar.
ULUSUN KENDİNİ KENDİ YÖNETİR
EN GÜZEL YÖNETİM CUMHURİYETTİR
O BANA ATAMDAN BİR EMANETTİR
EN GÜZEL YÖNETİM CUMHURİYETTİR.
BİR DAHA ÜZÜNTÜLÜ GÜNLER YAŞAMAMAK ÜMİDİYLE CUMHURİYETİMİZİN İLANININ 88. YILDÖNÜMÜ KUTLU OLSUN...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...